Vuxen Ragga / Dancehall

Dansstilen Ragga/Dancehall har sitt ursprung på Jamaica med influenser från den afrikanska dansen. Det är en konditionskrävande dans där du jobbar mycket med höfter, isolations, footwork och djupa positioner.

Vuxen Hip Hop

HipHop startade på riktigt på 80 talet med stilar som locking, popping, breakin mm och går under namnet Old School. Dansstilen har sedan utvecklas i takt med HipHop-musikens utveckling. Den vanligaste stilen idag går under namnet New School/New Style som man ofta kan se på tex musikvideos.
Dansen är rytmisk, dynamisk och detaljrik.

Vuxen Latino Show

Här blandar vi de latinamerikanska danserna som Samba, Cha cha, Salsa och Jive.
Det perfekta träningspasset för dig med massor av medryckande musik och härlig energi.
 (vi dansar ej med partner)

Vuxen DanceWorkout

På våra Dance Workout klasser blir det svettigt och väldigt, roligt! Vi dansar lättar danser till olika typer av musik och genrer. Det gemensamma är härliga rytmer där fokus ligger på styrka kondition kombinerat med dansglädje!
Perfect för dig som aldrig dansat förr, men även ett bra komplement till andra dansklasser.

Vuxen House

House är en dansstil som skapades av DJ:s och musiker i Chicago och sedan utvecklats världen över.
Du dansar i ett snabbt tempo till club/house musik, på upptakt och med stort fokus på jackin', dvs gunget man har i kroppen hela tiden.
Samtidigt jobbar man mycket med footworks (fotarbete) inspirerat bl.a. från stepp, salsa och afrikansk dans.
En mycket fartfylld klass med roliga utmaningar.